Етикети

, , , , ,

Давайте шанс на младите !

Това е моят съвет към хората, които търсят някой да им свърши работата. Давайте шанс на младите момчета, а не на някакви индийци, защото взимали по-малко пари. Давайте им шанс, защото така те се развиват по-бързо и започват да стават по-отговорни. Не ги пренебрегвайте заради възрастта им или защото са неопитни. Мога да ви кажа, че има много по-отговорни и можещи момче, отколко възрастни хора. Пример за това е един мой съученик, Александър Димитров a.k.a. XavorTM. Няма работа, защото няма годините, които трябват и никой не иска да го вземе. Въпреки това той си прави проекти, повечето вече ги е пуснал в продажба и е изкарал доволна сума. Обучава се сам не чака на училище или някой друг да го научи, но това е друга тема и ще я дискутирам друг път.

Минимум 2 години опит

Повечето фирми седат и мрънкат, че нямало ИТ кадри. Ами как ще има, като нищо не правите по въпроса за тяхното обучение и като имате нечовешките изисквания? Мога да твърдя, че в нашата държава имам момчета, които знаят адски много, но не мога да си намерят работа. Защо ли? Ами, защото повечето фирми искат минимум 2 години опит. Как един студент, първи или втори курс, да има опит, когато навсякъде му искат опит? Ако една фирма не му даде шанс да се пробвам това момче да покаже какво може, той никога няма да натрупа този опит, който повечето фирми го изискват. Не гледайте това къде и колко време е работил. Гледайте неговите проекти. Дайте му задача да видите дали той ще я изпълни. А не да му погледнете CV-то и като видите, че няма трудов стаж да го „пращате в коша“.

Аз получих този шанс

За което съм адски щастлив, че има такива фирми, които не искат хора с 20 годишен опит зад гърба си, работил в НАСА, в Майкрософт, Гугъл. Всъщност не мога да бъда сигурен дали съм получил този шанс, защото съм млад човек с идеи, обича да се обучава, да изучава новите технологии, или защото са нова фирма и нямат разходи за човек с трудов договор, удръжки и т.н. Но мен това не ме интересува. Интересува ме това, че са реши да ми дадат шанс и оттук нататък всичко зависи от мен. Дали ще успея със задачите или не.