Етикети

, , , , , , , ,

НЕработещи апарати за таксуване

От личен опит, всички сме се убедили, че абсурдите в градския транспорт са много. Всеки ден се сблъскваме с тях. Един от абсурдите са тези устройства във трамваите и тролеите, които валидират твоята карта. Защо е нужно да се чекирам на тях ?! На този въпрос няма адекватен отговор. Било задължително, иначе ще бъде глобен. Никога не съм се чекирал на тези устройства или може би веднъж, за да видя какво представляват, и никога не съм бил глобен за такова нещо. Така че илюзията: „Ако не се чекирате и после минат контрольори ще ви глобят.“, ОТПАДА! Ако все пак сте решили да бъдете изрядни, както повече възрастни хора, и сте решили да се чекирате, това става много трудно. Често срещания случай, при първи опит за чекиране, е апарата да не ви позволи тази си функция НЕзнайно защо. За това бъдете търпеливи и се чекирайте един, два, а може би и три, четири да не казвам от пет до шест пъти.

Валидатор

В повечето случай се показва този от дясно, червеният.

НЕработеща система на софийското метро

Какво означава това ли? Ами сега ще ви обясня със действителен случай, в който пострадалото лице бях аз:

Както се возех в трамвая се качи контролна. Тогава аз имах карта, но тя беше само за метро. Разбира се те ме глобиха и ми казаха !!! УЧТИВО !!! къде да отида да си платя глобата и да си взема картата обратно. Разбира се забравиха, без да искат или нарочно (не знам), да ми кажат, че картата ми всъщност е блокира и не мога да я ползвам. Какво става обаче? В продължение на няколко седмици аз си пътувах с метрото със същата тази карта, която беше блокирана.

НО, както винаги има едно такова „но“, в една „прекрасна“ сутрин се качиха контрольори. Аз без никакви притетеснения си давам картата и тогава на дисплея на проверяващия изписа:“Картата е валидна“, което означавало, че картата всъщност е невалидна. Много объркващо нали?! Загледайте се някой път, когато ви проверяват да видите какво пише на апарата, когато таксува карта, а имено „Картата не е таксува“ или „Невалидна карта“ и един голям „Х“. Когато попитах контрольорката: „Защо изписва така?“. Тя ми отговори: „Ами системата ни е такава.“. И какво съм аз виновен, че системата им била такава? Аз от къде да знам, че картата ми е блокирана и не мога да я използвам !? Така аз бях задължен да платя 20лв, 10лв от първата глоба и 10 от втората. Не ми е за парите. Как може Столичният Градски Транспорт да има толкова объркана система ? Направо срам за Европейския съюз.

Днес, когато се прибирах от училище се натъкнах на друг абсурд в метрото. Проверяващи седят долу в метрото и хората, които слизат от горе ги проверяват. КАКЪВ Е СМИСЪЛЪТ, питам аз?!?!?!? Човек влиза в метрото, купува си билет или е с карта, влиза в метрото и долу седят проверяващи, при положение, че горе има един полицай, някой път и двама. Според мен смисълът е да се отчита някаква дейност. Просто няма друго обяснение или поне аз нямам

str08_1

Познатато на всички устройство, с което ни проверяват