Етикети

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Училището

За повечето деца училището е като казарма, като едно досадно задължение. Училището винаги ще бъде на границата между добрите и лошите преимущества на България. В днешно време училището е всичко друго, но не и място за учене. Повечето ученици отиват рано сутрин с нежелание на училище. С нежелание, защото мъкнат по един тон учебници; защото имат „пререкания“ с даден учител и той ще ги изпита, а те не са подготвени. Ако влязат в часа, те влизат, за да нямат отсъствия и започват да пречат на учителя и на тези, които искат да научат нещо. За тях часовете минават бавно, докато за тези, които слушат, минават бързо. Като цяло: училището е мястото, където се срещаме с приятелите, ходим за отчитане на дейността и благодарение на него можем да научим нещо, ако се заслушаме поне малко в това, което говори даскала.

school

Учениците

Безспорно в България има много талантливи ученици и ние можеш да се гордеем с тях. Примери за това са:

„Българският отбор по информатика е с най-висок резултат в 19-ата Централноевропейска олимпиада, която се проведе в Унгария.“  – 2 златни и 2 сребърни.

Шест медала и специален диплом за най-добър резултат на практическия тур спечели националният ни ученически отбор на международната олимпиада по астрономия, съобщиха от Министерството на образованието и науката.“

„Националният ни отбор по физика завоюва четири медала на международната олимпиада по физика, провеждаща се в естонската столица Талин, съобщиха от Министерството на образованието, младежта и науката.“ 1 златен медал, 2 сребърни и 1 бронзов.

„Български ученици се върнаха с 5 медала от Международната олимпиада по математика в Аржентина.В крайното класиране българският отбор е в топ 20 на света.“ – златен, сребърен и бронзов.

„12-годишният ученик Константин Гаров от Математическа гимназия Бургас беше обявен за най-добрия математик в света на завършилото световно първенство в Тайван.“

Има още примери, но ще се огранича само с тези, които са спечелени тази година. И тази статистика, която казва, че образованието в България е като това в Тринидад и Тобаго, може да се скрие някъде, защото не е така. Това, че нямали елементарни умения по посочените критерии, не означава, че са тъпи.

ученици

НЯМА ТЪПИ ДЕЦА

Не само в България, а и в другите страни. Няма тъпи деца, просто са мързеливи. Както хората казват: „Мързелът не мори, а мъчи“. Това е проблемът на българските ученици. Не им е интересно училището ли, часовете ли, не знам. Явно нямат желание да учат в училище, а предпочитат да се учат от живота. „В изследването са включени над 4500  ученици“ – това не означава, че цялото ни образование е като на Тринидад и Тобаго. Можем да докажем това с по-горните примери. Един от проблемите е незаинтересоваността на родителите. Те не се интересуват от оценките на децата си, от отсъствията им, не ходят на родителските срещи. Класни ръководители им се обаждат да отидат в училището, но те не го правят, защото си имат друга „по-важна“ работа. Правят така, защото, когато са били малки, така са се държали с тях и те сега си връщат.

И ще ви помоля, когато някой учител ви каже, че сте тъп, опитайте се да му докажете, че той греши!

Български ученик е световен шампион по математика

Учителите

Както има много талантливи деца, така има и много добри учители. Учители, които работят с желание и искат да научат децата на нещо. За тях не е най-важно заплатата, а това, какво ще стане от детето. Най-голямата награда за тях е някое дете да успее в живота, благодарение на знанията, които е получило от госпожата в училище. Както има добри учители, така има и лоши. По-скоро хора, които си избиват комплексите върху децата или искат да си върнат за нещо. Но защо на учениците? Тези деца, които са бъдещето на България, тези с които един ден ще се гордеем. Какво печели с това, когато остави 10-20 деца на поправка? Ами нищо. Просто пропилява една година на детето и то няма да учи със своите връстници, което е голям минус. Минус, защото, с тези си набори, след време може да работи за тях, с тях и така няма да е проблем опитът, който повечето фирми търсят. Няма да е нужен, защото те ще са работили заедно, ще са правили проекти и ще знаят кой какво може.

teacher

Извод

В крайна сметка какво се оказва? Всяко дете преминава през няколко етапа на обучение, като започва от семейството. След това минава през училището, което е една от най-важните институции в живота на всеки подрастващ човек, а след това новото семейство и работа. Сигурен съм, че някои ще противоречат на това мнение, но нека се замислят дали учениците всеки ден не бягат от училище, защото смятат, че това, което получават тук, няма да им трябва в живота. Ето, в моето училище също ежедневно се случва това и сякаш то се е превърнало в нещо нормално.

//